vilket alternativ?


Jag har funderat lite (läs: MYCKET!) på vilket av dessa alternativ jag ska välja:


Det här är det vanligaste. Kamerahuset och 18-55 mm objektivet. Men det här objektiver är ju inte så jätte bra. Man kan knappt zooma in alls med det, bara ut... Men det är bra att börja med.


Sedan har vi det här. Åh. Kamerahuset + Nikon AF 50/1,8D. Ett ljuskänsligt objektiv, vilket gör att det blir bättre bilder och man får den där fina bokeh'n i bakrunden. Dock kan man inte zooma alls med det vilket kan kännas ganska stelt. Det blir en helt annan känsla och man får tänka annorlunda. Men då kan jag ju byta till Linneas 18-55 mm när jag känner för det. Då tänker väl ni '' Men ta det då förihelvette''! Men... Det är dyrare! Och jag vill ha min kamera NU NU NU! Hehe...

Vad skulle ni göra om ni var i min position?
Jag det lutar åt det andra alternativet. Men det blir ca. 700 kr mer, och jag tycker det är rätt mycket pengar..
Jane

Har du en kitobjektiv redan kan du ju köra på det andra :D

2010-01-28 @ 17:28:30
URL: http://jeino.blogg.se/
Julia

Du har en sån fin blogg!

Ska vi följa varandra med bloglovin? :D

Kramar Julia

2010-01-28 @ 23:07:00
URL: http://juliape.blogg.se/

Läs det har innan du kommenterar:

- Skriver du en kommentar, får du alltid en tillbaka
- Kommentarer som är stötande mot mig och mina nära publiceras INTE
- Alla bilder är tagna av mig, om inget annat anges
- Inget i bloggen får kopieras, kopiering kan leda till polisanmälan


Tack för din kommentar och välkommen åter! :)



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Din finfina blogg:


Kommentar: