intressantare bilder i svartvitt


En sak som jag ofta gör när jag vill ha svartvita bilder, men tycker att de blir lite tråkiga helt svartvita, är att göra lite färgskiftningar med hjälp av kurvor. Så det ända jag gör är att 1. Göra bilden svartvit med hjälp av övertoningskartan. 2. Göra färgskiftningar med hjälp av kurvor (obs! Detta lager måste ligga över övertoningslagret). Testa er fram så kommer ni säkert hitta någon skiftning som passar bra till just den bilden du redigerar och hur du vill ha den!

Läs det har innan du kommenterar:

- Skriver du en kommentar, får du alltid en tillbaka
- Kommentarer som är stötande mot mig och mina nära publiceras INTE
- Alla bilder är tagna av mig, om inget annat anges
- Inget i bloggen får kopieras, kopiering kan leda till polisanmälan


Tack för din kommentar och välkommen åter! :)



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Din finfina blogg:


Kommentar: