Blåbär och lingoncupcakes




Cupcakes
3 ½ dl vetemjöl
½ tsk bikarbonat
1 krm salt
½ tsk bakpulver
125 g smör
2 dl socker
2 ägg
1 tsk vaniljsocker
½ dl leomoncurd
1 dl blåbär
1 dl lingon (jag tog med vinbär och björnbär också)
1 ½ dl mjölk
1 dl lingonsylt

Sätt på ugnen på 200 grader. Rör samman mjöl, bikarbonat, salt och bakpulver och sikta genom en sil ner i en annan bunke. Vispa nu ihop smält smör och socker fluffigt i en annan bunke, och ner med äggen ett i taget så de vispas in ordentligt. Vispa ner vaniljsocker och lemoncurd, och rör sedan ner mjölken och bären. Klicka ner smeten i muffinsformar, nästan till kanten, och lägg en liten klick lingonsylt på toppen. Sätt in de i ugnen i 20 minuter och gör under tiden frostingen:

Lingonfluff
1 dl marshmallow fluff (jag kunde inte hitta det i affären, haha, så jag använde mig av grädde och lite vaniljsocker istället för marshmallow fluffet, gick superbra! )
1 dl cream cheese
En näve bär

Rör samman allt och lägg sedan på lite snyggt på muffinsen. Klart!
Hanna

ser jätte gott ut! borde testas! :)

2012-03-20 @ 16:10:34
URL: http://hcts.blogg.se/

Läs det har innan du kommenterar:

- Skriver du en kommentar, får du alltid en tillbaka
- Kommentarer som är stötande mot mig och mina nära publiceras INTE
- Alla bilder är tagna av mig, om inget annat anges
- Inget i bloggen får kopieras, kopiering kan leda till polisanmälan


Tack för din kommentar och välkommen åter! :)



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Din finfina blogg:


Kommentar: