Prag dag 3


Tredje dagen i Prag hyrde vi bil och åkte mot ett muséeum om andra världskriget som låg en liten bit utanför Prag. Det var väldigt intressant men sjukt obehagligt också. Man gick in i ett mörkt rum med en massa obehagliga ljud, filmer och texter + plus att det följde med en vakt in, haha? Nåt som var lite kul var att vi såg en av de som var med på filmerna (hon hade vart med om plundringen i Lidice som muséet handlade om) när vi gick ut från muséet samt Armeniens president som tydligen var där på besök. Så jävla random...
 
Iallafall, sen gick vi till ett konstmuséeum som låg precis bredvid och kollade på en utställning med en massa teckningar av barn runtom i världen, och de var så sinnesjukt bra ritade? Typ sexåringar som ritade bättre än mig... Efter det tog vi en snabb lunch och drog sedan vidare med bilen genom superfina skogar och landskap. Tyvärr hade det redan blivit mörkt så jag orkade inte ens sätta på kameran.
 
När vi kom hem till hotellet igen fick jag, mamma & Linnea masage i en halvtimme och sedan drog vi ut och åt på en tjeckisk krog där jag tog den ända bloggbara bilden på hela dagen.
 

Läs det har innan du kommenterar:

- Skriver du en kommentar, får du alltid en tillbaka
- Kommentarer som är stötande mot mig och mina nära publiceras INTE
- Alla bilder är tagna av mig, om inget annat anges
- Inget i bloggen får kopieras, kopiering kan leda till polisanmälan


Tack för din kommentar och välkommen åter! :)



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Din finfina blogg:


Kommentar: