muffins med chokladspån


Förlåt förlåt förlåt, men igår satt jag hela dagen och pluggade till fysikprovet jag hade idag, så jag hade ingen tid alls över till bloggen. Här får ni ett gott muffinsrecept som en liten kompensation för min urusla uppdatering iallafall. Bakade de för att ha med till skolan idag, då vi hade en lite afternoon tea på eftermiddagen, och de var väldigt uppskattade faktiskt! Så hoppas det smakar mina vänner!
 
 
Ingredienser
en nypa salt
6 msk strösocker
125 g mörk choklad, hackad i småbitar
50 g smör
175 g mörk choklad, delad i bitar
2 ägg, vispade
3 dl filmjölk
1 1/4 dl standardmjölk
 
1. Sätt ugnen på 225 grader och förbered 5 pappersformar (helst i muffinsplåt).
2. Blanda mjöl, salt, socker och hackad choklad i en skål.
3. Smält smör och choklad i en skål över vattenbad eller i mikron och låt sedan svalna. Vispa ner ägg, filmjölk och mjölk.
4. Vänd ner de torra ingredienserna tills allt mjöl dragit åt sig vätskan. Blandningen ska vara grov och klumpig. Fyll pappersformarna till två tredjedelar och grädda i 20 min i mitten av ugnen.

Läs det har innan du kommenterar:

- Skriver du en kommentar, får du alltid en tillbaka
- Kommentarer som är stötande mot mig och mina nära publiceras INTE
- Alla bilder är tagna av mig, om inget annat anges
- Inget i bloggen får kopieras, kopiering kan leda till polisanmälan


Tack för din kommentar och välkommen åter! :)



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Din finfina blogg:


Kommentar: