kladdkaka




Nu har jag precis ätit upp denna goo kladdkaka.
Jag hade dock inne den lite för länge men den blev faktiskt gladdig ändå :)

Recept:
100 g smör
2 ägg
3 dl strösocker
2 ½ dl vetemjöl (ta 1 ½ till 2 istället)
4 msk kakao
1 ½ tsk vaniljsocker
½ krm salt

Smörj och bröa en form med löstagbar kant, ca 21 cm i diameter.
Smält smöret på låg värme. Vispa ägg och socker pösigt och tillsätt sedan smöret. Blanda mjöl, kakao, vaniljsocker och salt i en annan bunke och häll sedan ner blandningen i äggsmeten. Rör försiktigt sönder eventuella klumpar. Häll smeten i formen och grädda i 10-20 (jag skulle ta 15 min) i 200 grader. Klrat !

Nu tittar jag på Grey's Anatomy, ska gå och lägga mig efter det så jag säger godnatt till er nu. Natti natti ♥

Läs det har innan du kommenterar:

- Skriver du en kommentar, får du alltid en tillbaka
- Kommentarer som är stötande mot mig och mina nära publiceras INTE
- Alla bilder är tagna av mig, om inget annat anges
- Inget i bloggen får kopieras, kopiering kan leda till polisanmälan


Tack för din kommentar och välkommen åter! :)



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Din finfina blogg:


Kommentar: