en dag på Ekerö



Igår var det mammas födelsedag, så jag, Linnea och mamma åkte ut på en liten Ekerö-runda.
 
 
Vi började med att plocka lite bär i skogen. Vädret var så himla fint! Älskar när solen lyser genom en tät, orangeskiftande trädhimmel. Fina höst.
 

Sen åkte vi vidare till världens mysigaste äppelmusteri - Rosenhill. Det var hundra år sedan jag var där senast ungefär så det var lite extra mysigt att komma tillbaks. Vi åt överdrivet god lunch gjord av produkter från gården, köpte grönsaker och gick runt bland äppelträden lite grann.
 

Sen åkte vi till nästa äppelmusteri, nämligen Äppelfabriken som man har hört så himla mycket bra om. Vi hade aldrig varit där förut, men det var verkligen hur mysigt som helst. Älskar verkligen sådana här mysiga ställen med mat lagad med hjärtat. Skulle kunna besöka nya varje helg om jag hade den tiden.
 
Sen kom vi hem, lagade middag och åt tårta från Gateau. Och det blev faktiskt lite över, så det ska jag nog smaska på nu.

Läs det har innan du kommenterar:

- Skriver du en kommentar, får du alltid en tillbaka
- Kommentarer som är stötande mot mig och mina nära publiceras INTE
- Alla bilder är tagna av mig, om inget annat anges
- Inget i bloggen får kopieras, kopiering kan leda till polisanmälan


Tack för din kommentar och välkommen åter! :)



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Din finfina blogg:


Kommentar: