min (egengjorda) reflexskärm...



Ja... Såhär ser den ut då ;)
Oval fick den bli för vi klippte (skar) lite fel i början, men den funkar utmärkt :) Det ända du behöver är silverfolie (eller guld om det finns?) som du knögglar ihop och sedan försiktigt slätar ut igen, men det ska fortfarande vara knöggligt som på bilden, en kartongbit som du ska tejpa/klistra fast foliet på och sax/såg/kniv för att skära ut formen på kartongen. Och vips så var det klart :) För oss tog det ca 10 min bara. Och ja, jag vet att den inte är speciellt snygg, hehe.

Man kan använda reflexskärmen till andra saker också, som t.ex. bakrund när du tar olika sorters bilder så det blir härlig bokeh. Ex:



Najs va? :D
Queen

coolt! Den andra bilden blev grym :D

2010-03-16 @ 23:04:36
URL: http://reemajohnson.blogg.se/
Emelie:)

Vi har också gjort en sådan:D

2010-05-01 @ 10:25:48
URL: http://emele.blogg.se/

Läs det har innan du kommenterar:

- Skriver du en kommentar, får du alltid en tillbaka
- Kommentarer som är stötande mot mig och mina nära publiceras INTE
- Alla bilder är tagna av mig, om inget annat anges
- Inget i bloggen får kopieras, kopiering kan leda till polisanmälan


Tack för din kommentar och välkommen åter! :)



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Din finfina blogg:


Kommentar: