utmanad


Jag har blivit utmanad av Amanda att svara på 11 frågor. Jag ska sedan ställa 11 nya frågor till 11 nya personer. Var länge sedan jag gjorde något sånt här nu, så enjoy!

1. Berätta om en dröm du haft.
Jag har så himla mycket konstiga drömmar hela tiden. Men jag drömmer ganska ofta om flyplanskraschar och liknande där jag ser planen hålla på och krascha och sen landar de några meter från mig och någon i min familj/släkt/vänner. Hemskt.

2. Vad ska du göra imorgon?
Imorgon ska jag gå upp vid 20 i 7, äta frukost, vila i 20 minuter, klä på mig och fixa mig inför skolan, gå till skolan, vara i skolan, gå hem och plugga kanske kanske träna lite om jag hinner det.

3. Favoritfärg, varför?
Oxblodsröd. Världens finaste.

4. Vad inspirerar dig?
Filmer, foton, bloggar, människor, musik, naturen, vänner, mat, att resa... Allt.

5. Vilket är ditt drömyrke?
Åh gud den är så svår. Skulle väl säga fotograf då. Gärna en resande som går åka runt över hela världen och fota en massa vackra platser. Typ för National Geographic eller något sådant.

6. Vad får dig att må bra?
Värme, kärlek, vänner, Stockholm på våren & sommaren, frihetskänslor, musik, familj, spontana saker, skratt, och fina personer och platser i allmänhet.

7. Finns det något speciellt tillfälle du vill spola tillbaks till och göra om? Berätta om det.
Då skulle jag vilja spola tillbax tiden till förra sommaren då vi var i USA med familjen Svensson. Först bodde vi i ett hus i Cape Cod på östkusten och sedan åkte vi till New York och hade det så himla bra. Sen skulle jag speciellt spola tillbaks till när vi besökte en helt sjukt vacker strand i Cape Cod, och då hade jag inte glömt att ladda kamerabatteriet... Bilden nedan var nästan den ända jag hann ta. Nedanför det stora huset låg alltså en helt underbar strand som var nästan helt öde på folk. På stranden satt en söt amerikanks gubbe på en blå stol och läste, utöver honom var det bara vi och några andra enstaka människor.

8. Vad är det godaste man kan äta en lördagskväll?
Någon pastarätt som typ saffranspasta med kräftstjärtar. Och sen kladdkaka med hallon och grädde till efterrätt. Eller crême brúlèe, mums!

9. Om du fick en valfri superkraft, vad skulle du välja och varför?
Att kunna teleportera mig. Det hade varit väldigt praktiskt!

10. Vad köpte du senast?
Naturgodis på Coop.

11. Vad längtar du till?
Jag längtar ihjäl mig till sommaren då vi har börjat planera in en resa med världens bästa kompisfamilj Svenssons. Och tills jag har råd att köpa en ny kamera!

Mina 11 frågor
1. Vad är dina framtidsdrömmar?
2. Vilket är ditt absoluta drömresemål?
3. Godis eller chips?
4. Vilket är ditt favoritklädesplagg i din garderob?
5. Alltid gå runt med en bebisrosa fluffig balettkjol och en guldkrona eller alltid gå runt i vita lite geonomskinliga kläder?
6. Favoritdjur?
7. Bästa platsen på jorden?
8. Har du någonsin gjort något som du verkligen ångrar? Vad isåfall?
9. Har du någonsin gjort något du är riktigt stolt över? Vad?
10. Vinter eller höst?
11. One direction eller Justin Bieber?

Jag utmanar Hanna, Amanda, Emelie, Maja, Frida och alla andra som känner sig redo att anta utmaningen. Kommentera gärna om ni gör det så kan jag kika in på er blogg och se vad ni har svarat :)

Behind The Camera- fotografi

åhh gud vad fin den första bilden var! Jag blev också utmanad av amanda! kolla på min blogg om ungefär en timme så syns mina svar :)

Svar: Åh tack tack tack! :D Vad kul!
Viola

2012-11-27 @ 18:26:31
URL: http://behindthecamera.blogg.se
fotoquie.blogg.se

Fiin blogg :)

Svar: Tack så mycket! :)
Viola

2012-11-27 @ 18:59:21
URL: http://fotoquie.blogg.se/

Läs det har innan du kommenterar:

- Skriver du en kommentar, får du alltid en tillbaka
- Kommentarer som är stötande mot mig och mina nära publiceras INTE
- Alla bilder är tagna av mig, om inget annat anges
- Inget i bloggen får kopieras, kopiering kan leda till polisanmälan


Tack för din kommentar och välkommen åter! :)



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Din finfina blogg:


Kommentar: