20 juni


Himla fin bild på min kära syster, men en av de första med kameran och därför måste den ju bara visas!
 
Hej kära ni! Min dag började rätt uselt. Jag upptäckte nämligen att mitt Photoshop inte stöder min kameras bilder i RAW-format. KUL! JÄVLIGT KUL! Så jag har varit i kontakt med Nikon hela förmiddagen (som har världens bäst kundsupport förövrigt) och fått en massa hjälp, men vi får se om det löser sig, är lite tveksam... Annars år jag fota i JPEG tills Photoshop har kommit med någon uppdatering.
 
Jaja. Hängde i stan med Johanna resten av dagen och hade det så bra som man kan ha det. Köpte lite fina saker som ni kan få se inom kort, åt frojo med färska bär och lökade sönder i det fina vädret. Nu ska jag dra iväg och äta med mina kära vänner och sedan får vi se vart kvällen leder. Hoppas ni har haft en bra dag ♥
Sofia [fotoblogg]

Det kan vara så att du behöver konvertera dina raw-bilder för att de ska kunna läsas av photoshop (det behöver jag i alla fall med mina), du kan testa att ladda ner programmet Adobe DNG converter och se ifall det funkar :)

Svar: Tack så jättemycket för tipset! Det verkar dock som att DNG converter inte heller stödjer min kamera :(
Viola

2013-06-20 @ 19:47:14
URL: http://sofiabjorkesjo.blogg.se

Läs det har innan du kommenterar:

- Skriver du en kommentar, får du alltid en tillbaka
- Kommentarer som är stötande mot mig och mina nära publiceras INTE
- Alla bilder är tagna av mig, om inget annat anges
- Inget i bloggen får kopieras, kopiering kan leda till polisanmälan


Tack för din kommentar och välkommen åter! :)



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Din finfina blogg:


Kommentar: