egengjorda proteinbars


Jag testade på att göra mina egna proteinbars idag och det var faktiskt busenkelt! Utgick från det här receptet, men ändrade om lite eftersom att jag inte hade allt hemma :)
 
 
Ingredienser
1 banan
2 äggvitor
½ dl sesamfrön
1 dl valnötter
½ dl solrosfrön
½ tranbär
1 - 2 dl havregryn
2 msk kakao
2 msk honung (som sötning)
Lite kokos
50 g mörk choklad (att doppa i)
 
Börja med att sätta ugnen på 175 grader. Mosa sedan bananen i en skål och grovhacka valnötterna. Häll sedan i resten av ingredienserna och arbeta smeten med händerna så att den blir som en chokladbollssmet ungefär. Lägg sedan smeten på en plåt med bakplåtspapper och pressa ut så att den blir en ca. 1 cm tjock fyrkant. Strö över lite kokos och sätt in i ugnen i 20 min. Under tiden kan du smälta chokladen i vattenbad. När baren är färdigbakad, låt den svalna lite och skär sedan i bitar i valfri storlek. Sedan är det bara att doppa botten i chokladen och stoppa in dem i kylskåpet. Nu är de redo att ätas efter träning!

Läs det har innan du kommenterar:

- Skriver du en kommentar, får du alltid en tillbaka
- Kommentarer som är stötande mot mig och mina nära publiceras INTE
- Alla bilder är tagna av mig, om inget annat anges
- Inget i bloggen får kopieras, kopiering kan leda till polisanmälan


Tack för din kommentar och välkommen åter! :)



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Din finfina blogg:


Kommentar: